FAQ - Veelgestelde vragen 

Hoe kan ik een les reserveren?

  • Hoe werkt de virtua gym app? 
  • Hoe werkt de virtua gym online? 

 

Algemene vragen:

  • Hoe weet ik welke les voor mij is? 
    Je kan in het aanbod van onze lessen al vinden of een bepaalde les voor beginners, regelmatige sporters of eerder een zwaardere les is. Heb je verder vragen dan kan je altijd terecht bij onze lesgevers. Of bij Rocio via info@vitalfit.be. Kom gerust een keer proberen om te ontdekken welke groepsles het beste bij jou past. 

  • Ik heb nog enkele vragen; bij wie kan ik terecht? 
    Je kan met al jouw vragen terecht bij onze lesgevers, onze collega aan de bar/onthaal of stuur gerust een mailtje met jouw vraag naar info@vitalfit.be

  • Ben ik verzekerd tegen sportongevallen tijdens de les? 
    Al onze leden zijn verzekerd tegen lichamelijke ongevallen tijdens onze lessen. Dat wordt automatisch in orde gebracht als je lid wordt. Deze verzekering loopt langs de Belgische FitnessOrganisatie “Fitness.be”.

  • Moet ik reserveren voor een proefles?
    Nee, dat is niet nodig. Je kan op voorhand altijd een mailtje sturen. Maar je mag gewoon langskomen naar de les die je wil proberen. Onze collega aan de bar/balie gaat wel jouw gegevens in ons systeem zetten zodat onze administratie in orde is. 

  • Hoe kan ik mij lid maken? 
    Dat kan heel simpel! Ofwel helpt jouw collega een de bar/balie jou hiermee, je krijgt dan automatisch een mail van Virtua gym: onze reservatietool waarmee je nadien ook lessen kan reserveren, abonnementen of 10-beurtenkaarten kan aankopen én de tool houdt automatisch jouw beurten bij. Weer iets minder dat je moet onhouden ;-) 

Vragen over abonnementen:

  • Hoe koop en betaal ik mijn abonnement? 
    De meeste van onze leden hebben een abonnement, dat is het voordeligst en gemakkelijkst. Je moet je 1x registreren/aanmelden als lid. Je kan dan in onze webshop meteen het abonnement van jouw voorkeur aankopen. Via domiciliëring gaat de betaling elke maand automatisch. 

  • Word mijn abonnement automatisch verlengd? 
    Tijdens de looptijd van jouw keuze gaat de betaling elke maand automatisch via domiciliëring. Tem december 2023 werden abonnementen niet automatisch verlengd bij het aflopen van de door jou gekozen looptijd. De abonnementen die vanaf 1/1/2024 aangeboden worden is deze fuctionaliteit wel opgenomen. Dus dan hoef je je ook daar geen zorgen meer over te maken en blijft alles doorlopen.

  • Kan ik mijn abonnement tussentijds of vroegtijdig stopzetten? 
    Nee, eigenlijk niet. Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen en met een doktersvoorschrift. Niet omdat we ambetant willen doen, maar omdat het administratief niet bij te houden valt want ons systeem laat dat nl niet toe. En de boekhouder en fiscus worden daar ook niet goedgezind van... 

 

  • Hoe zeg ik mijn abonnement op?
    Je kan je abonnement op elk moment opzeggen maar weet wel dat dit pas zal ingaan nadat je huidige looptijd afgelopen is. 

  • Hoe betaal ik voor een losse les? 
    Wil je een losse les meedoen zonder dat je een abonnement of beurtenkaart hebt? Dan kan je een losse les betalen. Zowel voor online als lessen ter plaatse. De prijzen vind je hier

 

Vragen over beurtenkaarten: 

  • Hoe koop en betaal ik mijn 10-beurtenkaart? 
    Om te beginnen moet je ingeschreven worden als lid. Dat kan via onze app, onze website of bij onze collega aan de bar/onthaal. Wat jij verkiest. Vanaf dan heb je toegang tot Virtua gym en kan je via onze webshop je beurtenkaart aanschaffen en via Bancontact betalen. 

  • Word mijn 10-beurtenkaart automatisch verlengd? 
    Nee, als je 10 beurten op zijn, is je kaart leeg. Je kan wel heel gemakkelijk een nieuwe aankopen via onze webshop.